Şimdi Susmak Zamanı !





             Görelilik Kuramından anladığım (Temsili) ;
               
                       "Ben bu şekil giyinirim, bu bayan şu şekil giyinir, şu şekil..."
                                  




                   Dostlar, şimdi size, bir çoğumuzun varlık nedeninin aslında hiç de öyle çok önemli işler yapmak, evreni sorgulamak, anlamak, insan doğasına, varoluşa dair sorular sormak, sistemi eleştirmek, ne bilim uzay, metafizik filan gibi konularda konuşmak gibi bir olayı olmadığını ve o sebeble, bir biz biliyormuşuz, bir biz anlıyormuşuz gibi konuşmamızın gereksiz olduğunu açıklamaya çalışacağım. 

                    Zaten biz istesek de, beyinlerimiz ne kıvrım, ne yüzey ne de hücre kapasitesi olarak zaten, adamın kendi yazdığı, bulduğu ve geliştirdiği şeyi, hazır yazılmışından okuyarak bile anlamak için yetersiz. Bak,  her yıl 55 kere Görelilik Kuramını okumama rağmen, benim için  hala "ben bu şekil giyinirim, bu bayan şu şekil giyinir, şu şekil"den öteye gidememiş,  ne kütleçekim, ne zaman ne uzay ne uzay-zaman, hiç biri zerre aklımda kalmamış! Kütleçekim desem zamanla alakasını tutturamıyorum, uzay desem, zamana uyduramıyorum, hatta şuan bahsettiğim bu kavramların doğruluğundan bile emin değilim.

                      Düşünsene, Demokritos diye bir adam var, o da bu dünyada yaşamış, senle benle aynı yaşam formunda bir adam güya, M.Ö 400 lerde Atomculuk okulunu kurmuş, yani ben milattan önceyim, bu salaklar ancak 19. yy da ne demek istediğimi anlayacaklar filan dememiş,  adam bildiğin okulunu kurmuş, ve bunlar, milattan önce "evren bileşik cisimlerden oluşur, bunlarsa maddenin en küçük ve bölünemez parçası olarak kabul edilen atomlardan meydana gelir" demişler ve bunu çıplak gözle görüp, gözlemleyip, sonuçlar çıkartıp, bir şekil anlamışlar ! Hadi sen de tahmin etmişler yaa, atmışlar de de valla, 2014 yılında yaşayan bana söylemeseydiniz, benim bu bilgiden resmen hiç haberim olmayacaktı! 

                      Graham Bell  ve Thomas Watson, desen, telin sesi ilettiğini bulmuş, yüzyılın icadı oldu da, diğer adamlar bunu geliştirdi, telsiz yaptı, kablosuz yaptı, internet çıktı, telefona internet girdi, fotoğraf makinesi oldu, video oldu, ses kaydedici oldu, bilgisayar oldu, adamlar hala geliştiriyor, neler yapıyor, sen geliştirilen o alette anca Temple Run oynuyorsun, onda bile 100.000 puan zor alıyorsun, o sebeble de işte, senin benim gibi insanların bazı şeyleri konuşmaması taraftarıyım. Şimdi sevgiyle kalın ! 

Yorumlar

Popüler Yayınlar